ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΓΡΑΙΚΟΥ ΛΟΓΟΙ – ΤΟΜΟΣ Δ
ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΓΡΑΙΚΟΥ ΛΟΓΟΙ – ΤΟΜΟΣ Δ 2017
Περιεχόμενα
ΠΡΟΛΟΓΟΣ........................7
ΕΙΣΑΓΩΓΗ...................11
ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΓΡΑΙΚΟΥ ΛΟΓΟΙ
ΛΟΓΟΣ Α΄
Επιστολή σε έναν φίλο, όπου εξηγούνται μερικά δυσνόητα ρητά της Αγίας Γραφής....................37
ΛΟΓΟΣ Β΄
Ερμηνεία λέξεων του εκατοστού δευτέρου ψαλμού, "ανακαινισθήσεται ως αετού η νεότης σου"..............53
ΛΟΓΟΣ Γ΄
Η εν μέρει ερμηνεία του δεκάτου ογδόου ψαλμού....................55
ΛΟΓΟΣ Δ΄
Ερμηνεία περί του ρητού "βάδιζε, λαός μου" κ.λπ......................63
ΛΟΓΟΣ Ε΄
Ερμηνεία περί του ρητού του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, "ουδέ αυτόν οίμαι τον κόσμον χωρήσαι τα γραφόμενα βιβλία" κ.λπ.........................69
ΛΟΓΟΣ ς΄
Ερμηνεία μερικών εν μέρει δυσνόητων ρητών στον λόγο του Γρηγορίου του Θεολόγου..................73
ΛΟΓΟΣ Ζ΄
Ερμηνεία μερικών χωρίων της Αγίας γραφής....................81
ΛΟΓΟΣ Η΄
Περί του ότι πρέπει να τηρεί κανείς σταθερά την ορθόδοξη πίστη.................85
ΛΟΓΟΣ Θ΄
Λόγος απολογητικός περί της διορθώσεως των ρωσικών βιβλίων.................91
ΛΟΓΟΣ Ι΄
Λόγος απολογητικός περί διορθώσεων των κειμένων, υπό του ελαχιστοτάτου μοναχού Μάξιμου Αγιορείτη.............................107
ΛΟΓΟΣ ΙΑ΄
Η ερμηνεία των λόγων "υπέρ της άνωθεν ειρήνης και της σωτηρίας των ψυχών μας να προσευχηθούμε στον Κύριο"..............................117
ΛΟΓΟΣ ΙΒ΄
Περί του ότι δεν πρέπει να πιστεύουμε όσους λένε πως δεν ήταν παρών στην θεία Λειτουργία εκείνος που δεν πρόλαβε να έλθει στην ανάγνωση του αγίου Ευαγγελίου.............123
ΛΟΓΟΣ ΙΓ΄
Η διήγηση περί της υψώσεως του άρτου προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου............129
ΛΟΓΟΣ ΙΔ΄
Σχετικά με την απορία μερικών, γιατί από την τριήμερη Ανάσταση του Κυρίου μέχρι το Σάββατο στις παραμονές της Κυριακής του Θωμά δεν υψώνεται ως ευλογημένος άρτος, αλλά μόνο ως άρτος, και μάλιστα ο διάκονος εκφωνεί τρεις φορές το "Χριστός Ανέστη" και τον άρτο αυτό τον τρώνε το Σάββατο...........................133
ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
Περί της επιγραφής στο στεφάνι του Σωτήρα και περί του ονόματος της Παναγίας Θεοτόκου............................139
ΛΟΓΟΣ Ις΄
Περί των γαμήλιων στεφάνων..........................141
ΛΟΓΟΣ ΙΖ΄
Περί του αγιασμού των υδάτων κατά το πρωί των Θεοφανείων...............143
ΛΟΓΟΣ ΙΗ΄
Περί της αγίας εικόνας του Χριστού Σωτήρα, που ονομάζεται "Οδύνη"..............147
ΛΟΓΟΣ ΙΘ΄
Περί του ημικυκλικού σχήματος νέας σελήνης κάτω από τον σταυρό στις εκκλησίες.................149
ΛΟΓΟΣ Κ΄
Η στηλίτευση και η αποδοκιμασία του συγγράματος του κακόβουλου Αφροδιτιανού του Πέρσου....................151
ΛΟΓΟΣ ΚΑ΄
Κατά του Απολλιναρίου περί του Ιούδα του προδότου..............171
ΛΟΓΟΣ ΚΒ΄
Προς αυτούς που κατά την χειροτονία τους δίνουν γραπτό όρκο στον Ρώσο Μητροπολίτη και σε όλη την Ιερά Σύνοδο ότι δεν δέχονται να γίνουν μητροπολίτες ή αρχιερείς από τον Πάπα της Ρώμης, ότι αρνούνται να δεχτούν την χειροτονία από αυτόν και από τον Πατριάρχη της Κωνσταντινουπόλεως και ότι δεν δέχονται τα διατάγματά τους....................................175
ΛΟΓΟΣ ΚΓ΄
Περί του ότι οι Άγιοι Τόποι δεν βεβηλώνονται ποτέ λόγω του ότι εξουσιάζονται από τους άθεους, ακόμη και αν η κατάσταση αυτή παραμένει για πολλά χρόνια...............177
ΛΟΓΟΣ ΚΔ΄
Κατά αυτών που ισχυρίζονται ότι καθ' όλη την Λαμπρή εβδομάδα ο ήλιος στεκόταν στον ουρανό και δεν έδυσε και γι' αυτό όλη η Λαμπρή εβδομάδα θεωρείται ως μία μέρα...........185
ΛΟΓΟΣ ΚΕ΄
Κατά της ανόητης και θεομίσητης πλάνης των ισχυριζόμενων ότι εξ αιτίας της ταφής του πνιγμένου ή του σκοτωμένου έρχεται το κρύο που βλάπτει τη βλάστηση των καρπών της γης.....................191
ΛΟΓΟΣ Κς΄
Η φοβερή και αξιοπρόσεκτη διήγηση. Ιδού και περί του τέλειου μοναχικού βίου............199
ΛΟΓΟΣ ΚΖ΄
Οι ενστάσεις κατά του Ιωάννου Λουδοβίκου, του ερμηνευτού του ιερού βιβλίου του μακαρίου Αυγουστίνου, επισκόπου Ιππώνος.................221
ΛΟΓΟΣ ΚΗ΄
Διδακτική επιστολή σε έναν άνδρα κατά των απαντήσεων κάποιου Λατίνου σοφού...........239
ΛΟΓΟΣ ΚΘ΄
Περί της αλήθειας και του ελέου..................249
ΛΟΓΟΣ Λ΄
Περί μεγαλοψυχίας και συμβουλής.............251
ΛΟΓΟΣ ΛΑ΄
Περί του αρχιστράτηγου, που σημαίνει ρωσιστί "βοεβόδας" και του πως πρέπει αυτός να κυβερνάει τον λαό.....................253
ΛΟΓΟΣ ΛΒ΄
Περί των γυναικών που κατασκευάζουν τα πρόσφορα................255
ΛΟΓΟΣ ΛΓ΄
Η διήγηση περί ενός νέου μάρτυρα στην ελληνική γη, το μαρτύριο του οποίου ο όσιος Μάξιμος είδε με τα ίδια του τα μάτια...............257
ΛΟΓΟΣ ΛΔ΄
Επιστολή στον γέροντα Βασσιανό περί του τρόπου ζωής στο Άγιον Όρος..............261
ΛΟΓΟΣ ΛΕ΄
Επιστολή σε έναν φίλο με εξηγήσεις ορισμένων ασαφών τόπων, που συναντούν στα βιβλία οι αναγνώστες τους...............263
ΛΟΓΟΣ Λς΄
Περί της συνόδου που σκόπευε να κανονίσει ώστε οι ιερείς, οι διάκονοι και οι υποδιάκονοι να είναι άγαμοι......................275
ΛΟΓΟΣ ΛΖ΄
Περί της αιωνίως ιεράς και ένδοξης γεννήσεως του Μονογενούς Υιού και Λόγου του Θεού, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού....................277
ΛΟΓΟΣ ΛΗ΄
Πρόλογος στον βίο των θαυματουργών των νήσων Σολοβέτσκιγιε.....................281
ΛΟΓΟΣ ΛΘ΄
Περί του ιερέα και θαυματουργού Σπυρίδωνα..........................287
ΛΟΓΟΣ Μ΄
Λόγος περί της φυλάξεως του νου......................289
ΛΟΓΟΣ ΜΑ΄
Περί του πτηνού πελεκάνου.................291
ΛΟΓΟΣ ΜΒ΄
Περί του πτηνού περιστεριού και της άκακης ψυχής...............293
ΛΟΓΟΣ ΜΓ΄
Περί του Λεβιάθαν............295
ΛΟΓΟΣ ΜΔ΄
Παρομοίωση του καρποφόρου δέντρου με νεαρό κατά την παροιμία "όποιος γέννησε γιό δεν πέθανε".................299
ΛΟΓΟΣ ΜΕ΄
Επτά περίοδοι της ανθρώπινης ηλικίας..................301
ΛΟΓΟΣ Μς΄
Η διήγηση περί των Σιβυλλών και περί του πόσες ήσαν........................303
ΛΟΓΟΣ ΜΖ΄
Η εξήγηση των ταλάντων από το βιβλίο του Σούδα.....................305
ΛΟΓΟΣ ΜΗ΄
Οι ονομασίες πολύτιμων λίθων.............................307
ΛΟΓΟΣ ΜΘ΄
Παραβολή..............................309
ΛΟΓΟΣ Ν΄
Η απάντηση σ' αυτόν που ρώτησε "σε ποιόν στάλθηκε ο χάρτης από τον ουρανό ως τον πρώτο απ' όλους".........................311
ΛΟΓΟΣ ΝΑ΄
Για τους περιπλανώμενους φιλόσοφους.........................313
ΛΟΓΟΣ ΝΒ΄
Περί του πώς πρέπει να εισέρχεται κανείς στους αγίους ναούς του Θεού.......................315
ΛΟΓΟΣ ΝΓ΄
Περί του πώς πρέπει να εισέρχεται κανείς στους αγίους ναούς του Θεού...................317
Комментарии